منتدى تمريض المنصورة


 
الرئيسيةالبوابهاليوميةمكتبة الصوربحـثالمجموعاتالتسجيلدخول
*بسم الله الرحمن الرحيم * اهلا وسهلا مرحبا بكم فى منتدى تمريض المنصورة* *منتدى تمريض المنصورة يرحب بجميع الزائرين* الاعضاء الكرام والزائرين هذا المنتدى انشىء من اجل خدمة الجميع فمعامن اجل نشاطه وتقدمه نشارك باالردوالمشاركة فى الموضوعات والمسابقات* للشكاوى من الزائرين يرجى كتابتها فى قسم الشكاوى الخاص فى المنتدى*اشترك الان فى صفحة المنتدى على الفيس بوكfuturestars وكون معنا دائما *
بحـث
 
 

نتائج البحث
 
Rechercher بحث متقدم
المواضيع الأخيرة
» حفل توزيع الحاسبات اللوحية على الطلبة المتفوقين في جامعة بنها
الخميس نوفمبر 28, 2013 11:38 am من طرف رهواندا

» مبادرة مصر اولا المبادرة المثالية
الأربعاء نوفمبر 20, 2013 9:45 am من طرف رهواندا

» دورات تدريبية لتوصيف البرامج وخرائط بنوعية بنها
الأربعاء نوفمبر 13, 2013 11:40 am من طرف رهواندا

» حفل خريجين كلية الاداب قسم اللغة الفرنسية وافتتاح مبادرة بداية
الإثنين نوفمبر 11, 2013 11:35 am من طرف رهواندا

» هام لجميع الطلبة بالكليات بجامعة بنها
الإثنين مايو 27, 2013 11:15 am من طرف رهواندا

» Pharmacology Questions ..الحق معانا
الأربعاء ديسمبر 19, 2012 6:33 pm من طرف the death blow

» Nursing role of medication
الأربعاء ديسمبر 19, 2012 6:29 pm من طرف the death blow

» حملة الدفاع عن هوية مصر الاسلامية
الأربعاء مارس 14, 2012 12:14 am من طرف eng.mirooo

» هل تعلم؟.....معلومات طبية قيمه جدا
الخميس مارس 08, 2012 3:34 pm من طرف أم معتز

» زوج مخنوق جداااا
السبت ديسمبر 17, 2011 5:02 pm من طرف eng.mirooo

» جراحة Disphgia
الإثنين أكتوبر 31, 2011 10:43 pm من طرف المصري

» محاضرة الفارما
الإثنين أكتوبر 31, 2011 10:40 pm من طرف المصري

» تمريض
الإثنين أكتوبر 31, 2011 10:33 pm من طرف المصري

» سؤال هااام جدا
السبت أكتوبر 15, 2011 5:53 pm من طرف براءة

» رساله لجميع الأعضاء
الخميس أكتوبر 06, 2011 4:06 pm من طرف the death blow

ازرار التصفُّح
 البوابة
 الرئيسية
 قائمة الاعضاء
 البيانات الشخصية
 س .و .ج
 بحـث
منتدى
التبادل الاعلاني
احداث منتدى مجاني

شاطر | 
 

  زغرطى يا عزيزه فى بيتنا فرخه

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
المشتاقه للجنه
مشرفه سابقه
مشرفه سابقه
avatar

عدد المساهمات : 378
تاريخ التسجيل : 23/08/2010
العمر : 27
الموقع : المنصوره



مُساهمةموضوع: زغرطى يا عزيزه فى بيتنا فرخه   الإثنين ديسمبر 13, 2010 7:17 pm


يا عزيزة يا ولاد يا عزيزة يا ولاد انا جيت

فى ايه يا ابو سيد عامل غارة ليه يا اخويا

تعالى يا عزيزة هاقولك على خبر هايفرحك

خبر ايه خير يا رب

ابو سيد بفرحة : ده خير قوى يا ام سيد انا النهارده قبضت الجمعية

طب الحمد لله بس اوعى تنسى تروح تديهم لابو اشرف انت عارف الراجل اول ما طلبناهم منه عشان نعمل الحمام اللى كان هايقع على دماغ الجيران ما اتأخرش علينا و ادانا الـ 500 جنية على طول مش عايزين نتأخر عليه

لأ أتأخر عليه ايه ده انا عديت عليه على القهوة قبل ما اجى

طب الحمد لله يا اخويا ربنا يسدد ما عليك و يا رب يكون ليك ما عليك . اقوم انا اشوف الغسيل

استنى بس غسيل ايه ؟ خدى يا ام سيد

ايه ده جبت الـ 50 جنية دى منين

اول ما العيال سمعوا سيرة الـ 50 جنية جم جرى

اصل الجمعية يا ستى طلعت 550 و اتارينا كنا حسبينها غلط

يا ما انت كريم يا رب

قولى لى بقى هانعمل ايه بالـ 50 جنية

اقولك احنا نشيلهم انت بتشوف لما حد من العيال بيعيا بنحتاس بيه

لا يا بابا مش عايزين نشيل حاجه

اخرس ياواد منك ليه

انا برضه من رأى العيال الفلوس دى احنا ما كناش عاملين حسابها يعنى جت من باب الله . انا شايف اننا نتشبرق بيها
نتشبرق بـ 50 جنية انت اتجننت يا راجل احنا نشيلهم احسن بيقولوا البلد داخلة على ايام سودا و فيه انفلونزا خنازير افرض حد مننا لقط ما نعرفش ساعتها نعالجه

انفلونزا اللى انتى شايله همها يا وليه يا خلل امال الحكومة بتعمل ايه انا قولت هانصرفهم يعنى هانصرفهم
طب خلاص مادام مصمم تصرفهم يبقى تجيب لك جزمة جديدة بدل الجزمة اللى دابت فى رجلك دى

جزمة ايه ما الجزمة زى الفل اهى هى كانت اشتكت لك

ما اشتكتليش انا بس اشتكت لعبده الجزمجى اخر مرة قاللى لو دقينا فى الجزمة مسمار زياده هاتفجر نفسها و تخلص من القرف اللى هى فيه

و النبى قولى له يتلهى . هو يعرف يجيب زيها . بلا جزمة بلا زفت انا باقول نعمل بكرة غدوة محترمة بالفلوس
يا لهوى غدوة بخمسين جنية ليه . انت اتجننت يا راجل

ايوه يا بابا ربنا يسترك احنا عايزين نعمل اكله حلوه و النبى

اكلة ايه يا منيل انت و هو . يا ابو سيد اشترى لك جزمة احسن
الاكل ده كله فى الاخر سد جوع و ما حدش شايف بناكل ايه

و هى الناس مالها انا عايز اجيب اكله حلوة للعيال
يا راجل الناس ليها الظاهر و المثل بيقول ادخل على الناس معرش و لا تدخل مكرش

معرش ايه و مكرش ايه يا ام سيد خلينا نفرح العيال و النبى ما تكسرى بخاطرهم
اه و النبى يا ماما

طب خلاص عايزين تاكلوا ايه
ايه رايكم يا عيال نجيب كيلو لحمة و نطبخ

لحمة ايه لا يا بابا العيد قرب و عم سلامة الجزار اكيد هايجيب لنا لحمه . احنا نفسنا فى الفراخ

نفسكم فى الفراخ !!! امال لو ما كنتوش واكلينها الاسبوع اللى فات

و هو انتى بتسمى اجنحة الفراخ اللى بتأكليها لنا دى فراخ احنا عايزين فراخ بحق و حقيقى

دلوقتى الاجنحة ما بقيتش عاجباكم يا نمرود منك ليه

ايوه يا ماما عايزين فراخ و يا ريت بقى تعمليها لنا زى ام حماده ما بتعملها لهم

و ام حماده بتعملها ازاى ان شاء الله

امه بتحطها فى البيض و بقسماط و بتقليها بيقول بتبقى طعمها حلو قوى

العيال كلهم فى نفس واحد ايوه يا ماما اعمليها لنا كده

لا بقى مادام الكلام على فراخ يبقى حلة محشى كرنب لكن بيض و ما اعرفش ايه ده ما يلزمناش . فرخة يعنى مرقة و محشى و لا ايه رأيك يا ام سيد
و هو انت محروم من المحشى يا راجل

لأ مش محروم لكن على مرقة الفراخ اكيد غير لما يبقى اورديحى

خلاص يبقى محشى و فراخ

و ما تنسيش الملوخية يا عزيزة

و ملوخية كمان عشان عيونك هو انا ليا اعز منك يا ابو سيد

تسلمى لى يا غاليه يا سلام دى هاتبقى ليله يا عمده

هههههههههههههه

تانى يوم الصبح ام سيد بتصحى خلف عشان يروح الشغل

يا خلف يا خلف قوم يا راجل هاتتأخر على الشغل

لأ شغل ايه انا مش رايح النهارده

مش رايح ليه ؟ انت عيان كفى الله الشر

لأ مش عيان بس قاعد مستنى المحشى و الفرخة

فرخة ايه اللى هاتقعد لها قوم يا راجل شوف اكل عيشك

يا عزيزة سيبينى الله يسترك انام كويس عشان اقوم اساعدك و كمان انا مش عايز اسرح النهارده و البلدية يغيروا دمى و اجى فى الاخر قرفان ما اعرفش اتهنى بالمرقة
يا دى النيلة على المرقة اللى هاتجننك

يا ستى سيبينى الله لا يسيئك و انزلى انتى هاتى الحاجة

خلاص براحتك عيشنا و شوفنا الراجل هايجرج فى البيت عشان الفراخ

و هو انتى كنتى شوفتى الفراخ فين قبل كده
طب نام يا اخويا نام

اول ما تيجى تصحينى عشان اشوف الفرخة

ام سيد نزلت السوق جابت الكرنب و الملوخية و مستلزمات المحشى من خضرة و رز و راحت طالعة على الفرارجى و لاول مرة تدخل المحل بقلب جامد و منفوخة على اخرها ما هى كل مرة كانت بتتكلم بصوت واطى و تدخل متدارية عشان ما حدش من الجيران يشوفها و هى بتجيب الاجنحة

عايزة فرخة يا حسن

تكون قد ايه يا ستى

عايزاها كبيرة

الراجل وزن لها الفرخة و نضفها بالهنا و الشفا يا ستى

يا ابو سيد قوم اصحى يا راجل

جبتى الفرخة يا عزيزة

اه يا خلف جبتها

وريهالى كده يا سلام يا سلام دى اكيد هاتطلع مرقة ما حصلتش

و قعدت ام سيد و ابو سيد يقطفوا الملوخية سوا و يحلموا بالمحشى على شوربة الفرخة لحد ما سمعوا صوت حاجه بتترزع فى المطبخ

جريوا هما الاتنين على المطبخ لقوا الحلة الى فيها الفرخة واقعة على الارض و الشباك مفتوح بيبصوا من الشباك لقوا قطة ماسكة الفرخة بسنانها و بتجرى

ابو سيد طلع جرى و دخل فى سباق 100 متر حر مع القطة انه يقدر يحصلها و ينقذ الفرخة لكن ما قدرش

طبعا ام سيد قعدت تعيط على الفرخة اللى ما لحقوش يتهنوا بيها و على الـ 50 جنية اللى راحت بلاش

ده غير العيال اللى اتنكدوا ده حتى الواد سيد لقوه واخد السكينة و مصمم يدبح قطط الشارع كله

بعد ما اضطروا ياكلوا المحشى اورديحى زى كل مرة ابو سيد قال لام سيد
دى حتى القطة بنت اللذين ما صبرتش لما كنا نسلقها و خطفتها نيه

و كان ايه الفرق يعنى

اهوه كنا ندوق المرقة بتاعتها على لاقل

يا دى المرقة اللى جننتك مش انت اللى قعدت تنق فيها و هاتبقى ليلة يا عمده أهى الفرخة طارت يا ابو العلا

Laughing Laughing Laughing
منقووووول
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ضى القمر lolo
قمر المنتدى ومشرفة الفرقة الثانية
قمر المنتدى ومشرفة الفرقة الثانية
avatar

عدد المساهمات : 1974
تاريخ التسجيل : 20/08/2010
العمر : 25
الموقع : المنصوره




مُساهمةموضوع: رد: زغرطى يا عزيزه فى بيتنا فرخه   الإثنين ديسمبر 13, 2010 11:11 pm

ههههههههههههههههههههههههههههههههههه كميله خالص يا شوشو بتفكرينى بالحكومه والله هههههههههههههههههههههههههههههههههه مش هقول حاكه اهو
بس تسلم ايديكى يا قمر



اللهم إنى أسألك الثبات فى الأمر

والعزيمة على الرشد

وأسألك موجبات رحمتك ، وعزائم مغفرتك
......
وأسألك شكر نعمتك ، وحسن عبادتك

وأسألك قلبا سليما ، ولسانا صادقا

وأسألك من خير ما تعلم ، وأعوذ بك من شر ما تعلم
واستغفرك لما تعلم

إنك أنت علام الغيوب


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
المشتاقه للجنه
مشرفه سابقه
مشرفه سابقه
avatar

عدد المساهمات : 378
تاريخ التسجيل : 23/08/2010
العمر : 27
الموقع : المنصوره



مُساهمةموضوع: رد: زغرطى يا عزيزه فى بيتنا فرخه   الإثنين ديسمبر 13, 2010 11:40 pm

ههههههه
بردو جبتي سيرة الحكومه
انا مش عارفه انتي ناويه ع ايه والله هههه
تسلمي ع المرور ياحبي
وعقبال الفرخه الجايه هههههه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
زغرطى يا عزيزه فى بيتنا فرخه
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتدى تمريض المنصورة :: القسم الترفيهى :: منتدى الغرائب والطرائف-
انتقل الى: